Kluby hostessy są często spotykane w branży rozrywki nocnej w krajach Azji Wschodniej. Zatrudniają przede wszystkim kobiecy personel i zaspokajają potrzeby mężczyzn poszukujących napojów i uważnych rozmów. Nowoczesne kluby goszczące są podobnymi placówkami, w których głównie męska kadra pracownicza łączy się z kobietą. Kluby gospodarzy i hostessy są uważane za część mizu shbai (dosłownie „handel wodą”), nocnego biznesu rozrywki w Japonii.

Hostessy na eventy – przykład japoński

W Japonii dwa rodzaje barów to kluby gospodyni i kyabakura, portmanteau kyabar i kurabu. Hostessy, które pracują w kyabakura znane są jako kyabaj, czyli kabaretowa dziewczyna, a wiele z nich używa nazw zawodowych zwanych „genji name” . Hostessy lekkie papierosy, zapewniają napoje dla mężczyzn, oferują zalotne rozmowy i śpiewają karaoke, aby zabawiać klientów.

Hostessy można postrzegać jako nowoczesny odpowiednik gejszy, dostarczający rozrywki grupom salarymenów po pracy. Klub często zatrudnia również kobietę barmankę, która jest zazwyczaj dobrze wyszkolona w dziedzinie miksologii i może być również menadżerem lub mamasanem. Kluby hostessy różnią się od klubów pasiastych tym, że nie ma tam tańca, prostytucji czy nagości. Koncepcja hostessy zazwyczaj wiąże się z uczuciem nierówności płci w społecznych aspektach Japonii.

Hostessy na eventy - galeria

Hostessy często piją z klientami każdej nocy, a problemy alkoholowe nie są rzadkością.Problemy te wynikają z masowego spożywania alkoholu, które może mieć wiele konsekwencji. Większość barów przez system prowizyjny, w którym hostessy otrzymują procent sprzedaży. Na przykład, patronka kupuje dla hostessy napój o wartości $20, który najczęściej jest bezalkoholowym napojem, takim jak sok pomarańczowy i imbir ale, a patronka przez kolejne 30-45 minut zakupiła serdecznie uwagę hostessy.

Hostessa następnie dzieli przychód ze sprzedaży za pomocą baru 50/50. Lekka lub bezalkoholowa zawartość alkoholu w napojach maksymalizuje zyski i gwarantuje, że hostessa nie upije się po krótkim czasie pracy. Preczytaj też: Hostessy i eventy – udane połączenie.

Obowiązki hostess – podsumowanie

Firmy mogą płacić za zakładki na koszt firmy w celu promowania zaufania wśród męskich współpracowników lub klientów. W jednym zakładzie około 90 % wszystkich zakładek miało być opłacone przez przedsiębiorstwa.

Patronowie generalnie przywitani są komfortowo przy drzwiach i siedzą jak najdalej od innych klientów. W niektórych przypadkach klient ma możliwość wyboru, z kim spędza czas, a najczęściej decyduje o tym dom.

W każdym przypadku hostessa opuści salę po pewnym czasie lub ilości drinków, dając klientowi szansę zobaczenia świeżej twarzy. Podczas gdy większość zakładów mają męskie kontakty na zewnątrz, aby sprowadzić klientów, może to również spadać na (zazwyczaj nowa) hostessa, aby to zrobić.